Conciliar dieta sana i festes nadalenques es possible

Segons els experts en nutrició, conciliar dieta sana i festes nadalenques pot ser possible. Els especialistes han elaborat un "decàleg" amb 10 trucs senzills per sobreviure a les festes... i no penedir-se:




Per als dies de celebració:



1) Llança-li imaginació al menú nadalenc: unes verdures braseadas poden ser un primer plat de luxe. I per què no un glamouroso aperitiu a base de crema de carbassa i parmesà?



2) Els experts recomanen no saltar-se els 5 menjars
dinars al dia, però cuida les racions. No per omplir més el plat serà el menjar
dinar més saborós.



3) Dóna-li a les guarnicions la importància que es mereixen. Ajuden a variar la quantitat d'aliments diferents en un menjar
dinar i també fan possible que les racions de proteïnes i greixos siguin més petits. A més, les millors guarnicions de la cuina espanyola expliquen
compten amb verdures: Desembre és un bon mes per a l'escarola, el bròquil i l'api.



4) Has pensat que els sucs i els concentrats de fruites poden ser una excel·lent alternativa al cava? Llança-li imaginació al menú nadalenc. A més de sorprendre els teus convidats, la teva salut ho agrairà.



5) Combina el torró amb altres postres de primera: els sorbets. Si tenen un alt contingut en suc de fruita, aporten nutrients, vitamines i aigua a la dieta diària.



6) Converteix la sopa en un dels teus millors aliats. En molts llocs d'Espanya, és un plat tradicional que no falta a les taules de Nochebuena: no escatimis la ració de verdures en aquest cas. Les sopes i les cremes són un gran aliment tant per a les ocasions especials com per a la resta del dia: actuen com a saciante, eliminen la nostra ansietat cap a altres productes més calòrics i aporten aigua.



Abans o després de les grans ocasions...:



7) No facis que els teus menjars
dinars "normals" siguin només a base de sobres. Per exemple, combina els llagostins que quedaven en una gran amanida i pren-lo com
com a plat únic. O, abans del filet, fes-te una tassa de brou de verdures.



8) L'esmorzar, més important que mai: És igual que el sopar del dia anterior hagi estat més que abundant. Un bon esmorzar et permetrà començar la jornada amb energia i, a més, aguantar sense ansietat fins i tot l'arribada del dinar. Si et sents pesada i amb temptacions de prescindir de la primera bocada del dia, oblida't del cafè i les galetes, però no de la fruita.



9) Si tens ganes de picar entre hores, fes-ho! Però evita el torró: millor prepara un bol amb les fruites que més t'agradin i mantenlo a la vista, per poder llançar mà d'ell en qualsevol moment.



10) Beu molts líquids durant tot el dia: ajudaran a hidratar el teu cos i a recuperar-te dels "tiberis". Recorda que cal ingerir almenys 1,5 litres diaris d'aigua.

No hay comentarios: